Studiul limbilor străine cu ajutorul podcasturilor

A asculta un podcast este eficient și convenabil. Informația este personală și actuală, prezentată în mod atrăgător, fiind astfel de mare interes, iar vocabularul ales ține în principal de limba vorbită, ceea ce este foarte util pentru îmbunătățirea abilităților de vorbire într-o nouă limbă. Această formă de comunicare este ușor de consumat, pentru că un podcast poate fi ascultat oriunde (în timpul navetei sau acasă). Poate fi, de asemenea, descărcat în calculator. Fiind livrate digital, costul lor scade, iar unele sunt chiar gratuite.

Cuvântul „podcast” vine din combinarea cuvintelor „iPod” și „broadcast” (a difuza). Este un proces creativ care dezvoltă și creativitatea ascultătorilor. Scopul unui podcast este de a informa și educa. Astfel, poate fi folosit cu succes de studenți. Multe cursuri sunt disponibile în prezent sub formă de podcasturi, putând fi accesate oricând și oriunde. Ele sunt folosite din ce în ce mai mult în studiul limbilor străine.

Podcasturile reprezintă o tehnologie cerută pe piață acum în diferite domenii, pe lângă educație, și oferă posibilitatea de înscriere. Sunt ușor de accesat, fiind disponibile și în rețelele sociale.

Ele sunt folosite și în clasă, de exemplu împreună cu textul de citit, pentru a urmări mai ușor mesajul vorbit, pentru a recunoaște unele cuvinte și pentru a înțelege textul (formal sau conversație informală). Studenții începători se bucură să audă pronunția, accentul și intonația pe măsură ce văd textul, îmbunătățindu-și astfel pronunția.

Pentru că există atât de multe podcasturi pe diferite subiecte, ele pot fi alese în funcție de lecție sau de subiectul discutat în clasă (știri și evenimente, istorie, sport, cultură). Podcasturile familiarizează elevii cu diferite forme de comunicare (narațiune, dialog, interviuri). Pe lângă limbă, ascultătorii pot învăța o mulțime de lucruri noi, care țin de cultura generală, iar acest lucru reprezintă un alt avantaj al podcasturilor. În plus, textele sunt diferite de cele „tradiționale”, din manuale. Subiectele sunt contemporane, de actualitate.

Exercițiul de ascultare dezvoltă abilitatea de concentrare, de ascultare și înțelegere. Pentru că materialele sunt mereu noi, studenții au senzația plăcută de special și „proaspăt”. În plus, pot fi ascultate de mai multe ori, se poate pune pauză sau da înapoi pentru a înțelege mai bine. Este o modalitate excelentă de a face progres în studiul limbilor străine, precum și de a avea acces la numeroase puncte de vedere.

Puteți citi despre utilitatea podcasturilor în educație aici:

https://www.thepodcasthost.com/niche-case-study/podcasting-in-education/

Article by Nadia Esslim

Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți